Program COVID – Gastro – Uzavřené provozovny

19. 01. 2021

Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR (MPO ČR) zveřejňuje výzvu k podávání žádostí o podporu v programu COVID – Gastro – Uzavřené provozovny (dále jen „Výzva“). Žádosti je možné podávat od 18. ledna 2021 od 9:00 hodin do 1. března 2021 do 16:00 hod.

Program podpory COVID – Gastro – Uzavřené provozovny je určen podnikatelům, kterým byl přímo na základě krizových opatření vlády v rámci nouzového stavu, vyhlášeného od pondělí 5. října 2020 na území České republiky, zakázán nebo výrazně omezen prodej zboží nebo prodej a poskytování služeb, a tím snížena schopnost generovat tržby.

Základní informace:

  • Žádosti je možné podávat od 18. ledna 2021 od 9:00 hodin do 1. března 2021 do 16:00 hod. prostřednictvím informačního systému přístupného z Portálu AIS MPO.
  • Podpora v rámci Výzvy bude za období od 9. října 2020 do 10. ledna 2021.

  • Výše podpory činí 400 Kč za každého zaměstnance a den, po který byla činnost na základě vládních opatření omezena. Počet dnů je dán dobou mezi 9. říjnem 2020 a 10. lednem 2021, kdy pro daný sektor platila omezení daná krizovými opatřeními vlády, jde tak až o 79 dní. Do výpočtu se počítají zaměstnanci působících v daném sektoru (a/nebo spolupracující osoby OSVČ a/nebo jednatelé se smlouvou o výkonu funkce jednatele), kteří byli k 31. říjnu 2020 přihlášení k platbě pojistného na České správě sociálního zabezpečení.
  • Podpora je poskytována na náklady na provoz a udržení podnikatelské činnosti, jako jsou osobní náklady, náklady na materiál, služby (vč. např. leasingu), odpisy, daně a poplatky, splátky úvěru, režijní náklady apod. Uznatelné náklady jsou od února 2020 do 10. ledna 2021.
  • Ověření identity žadatele bude probíhat prostřednictvím prostředku pro elektronickou identifikaci. Podrobnosti o jednotlivých prostředcích elektronické identifikace naleznete na informačním webu eIdentita.cz. Všechna potřebná potvrzení a formuláře jsou pro žadatele připraveny v informačním systému.

Instrukce pro žadatele:

  • Doporučujeme žadatelům komunikovat ohledně své podané žádosti primárně prostřednictvím Nástěnky v systému AIS MPO. Jedná se o nejspolehlivější způsob komunikace přímo s administrátorem Vaší žádosti.

Kdo může o podporu žádat?

  • Výzva se vztahuje se na vymezený okruh krizovými opatřeními zasažených sektorů, a tím definovaných oprávněných žadatelů, uvedených v Příloze 2 Výzvy.

  • Žadatel musí mít zaměstnance v pracovním poměru, a/nebo spolupracující osobu OSVČ, a/nebo jednatele se smlouvou o výkonu funkce jednatele.

  • Vzhledem k omezení podnikatelské činnosti žadateli poklesly tržby, a to za období 4. čtvrtletí roku 2020 oproti 4. čtvrtletí roku 2019 s tím, že pokles tržeb byl alespoň o 30 % (v případě zahájení podnikání až po datu 1. října 2019 se porovnává období oproti třetímu čtvrtletí 2020).

  • Podmínkou pro čerpání podpory bude, že žadatel neukončí svou činnost ve lhůtě nejméně tří měsíců od získání podpory.

    Informační systém obsahuje všechny potřebné formuláře pro vyplnění žádosti přímo v systému. Procesem podání žádosti informační systém žadatele o podporu provede.

     

    Metodická podpora žadatelů o podporu (po-pá 8:30–16:30 h):

  • e-mail: provozovny@mpo.cz

 

Technická podpora uživatelů aplikace AIS MPO (po-pá 8:30–16:30 h):

  • e-mail: hotline-aismpogastro@asd-software.cz
  • telefon: 841 135 135

 

Obecné informace k programu (po-pá 8:00–16:00 h):

  • informační linka MPO: 1212

 

Přílohy ke stažení:

https://www.mpo.cz/assets/cz/rozcestnik/informace-o-koronavirus/2021/1/Vyzva-COVID-Gastro-Uzavrene-provozovny-final.docx

https://www.mpo.cz/assets/cz/rozcestnik/informace-o-koronavirus/2021/1/zmena---Program-COVID---Gastro---Uzavrene-provozovny.docx

https://www.mpo.cz/assets/cz/rozcestnik/informace-o-koronavirus/2021/1/Informace-o-zpracovani-osobnich-udaju-_GDPR_.docx

https://www.mpo.cz/assets/cz/rozcestnik/informace-o-koronavirus/2021/1/eIdentita.docx

https://www.mpo.cz/assets/cz/rozcestnik/informace-o-koronavirus/2021/1/eIDENTITA_def.pdf


Poslední změna 19. 01. 2021 15:39:35